Conversie-optimalisatie (CRO)

Haal meer uit uw websiteverkeer

Waarom een conversie-optimalisatie?

Conversie is uw #1 prioriteit

Een conversie is het einddoel van een website of pagina dat door een bezoeker wordt uitgevoerd. Dit kan een verkoop zijn, het invullen van een contactformulier, het inschrijven voor de nieuwsbrief, …

Het percentage van de bezoekers dat overgaat tot conversie (conversieratio) is dus best zo hoog mogelijk. Hoe hoger dit percentage, hoe minder bezoekers u nodig hebt om een bepaald resultaat te behalen. Dit wil dus zeggen dat u minder geld moet uitgeven aan SEO, advertising, enz.

Concreter: een verdubbeling van de conversieratio betekent een besparing van de helft op uw volledige marketingbudget!

WERKWIJZE

Van audit tot opvolging

Conversie-audit

We voeren een volledige audit uit van uw website of webshop en brengen in kaart via welke weg bezoekers tot conversie komen. Vervolgens identificeren we op welke punten gebruikers afhaken en onderzoeken waarom.

1
2

Implementatie

Op basis van de audit kunnen de conversieproblemen worden aangepakt. De implementatie kan worden uitgevoerd door Leansights of in samenwerking met uw vaste webdeveloper.

3

Opvolging

We zorgen ervoor dat u via een handig dashboard in Google Data Studio zelf conversieproblemen in het oog kan houden. Indien nodig zorgen wij voor extra ondersteuning of voeren we periodieke audits en onderhoud uit.

Conversie-audit

Volledige screening van uw website of webshop

Deze vragen beantwoorden we voor u:

  1. Via welke wegen gaat de bezoeker naar conversie?
  2. Op welk punt in dit proces haakt de bezoeker af?
  3. Welke pagina’s zijn hiervoor verantwoordelijk?
  4. Hoe gedragen bezoekers zich op de probleempagina’s?
  5. Met welke verwachtingen komen bezoekers terecht op de probleempagina’s?
  6. Hoe kunnen deze pagina’s aangepast worden zodat bezoekers doorstromen naar conversie?

Daarnaast voeren we ook een volledige check-up van uw Google Analytics-account uit. Enkel betrouwbare data leiden immers tot betrouwbare conclusies.

Dashboard

Uw Google Analytics in een handig overzicht

Google Analytics bevat een enorme schat aan data. Helaas zit daarom de nuttige data soms verdoken, wat het moeilijk maakt conversieproblemen efficiënt op te volgen.

Daarom stellen we tijdens de conversie-audit een dashboard op in Google Data Studio. Hierin brengen we alle nuttige data en grafieken onder zodat zowel wij als u alle nuttige data in slechts een oogopslag kunnen opvolgen.

Wij brengen uw Google Analytics-account in topvorm

Enkel betrouwbare data leveren betrouwbare conclusies op. Daarom doen we tijdens een conversieaudit ook altijd een volledige check-up van uw Google Analytics-account.

Deze service kan uiteraard ook afzonderlijk worden aangevraagd.

📞 +32 496 29 83 52